ریاضی...

you can do it... !

ریاضی...

you can do it... !

سوالای هوش...

سلام

چند تا سوال هوش باحال میزارم.... فقط لطفا جوابشونو نگاه نکنید باشه؟؟! جواباش پایین همین پست هستند.


1. چگونه می توان سه سیب بین دو پدر و دو پسر تقسم نمود به طوری که به هر کدام یک سیب کامل برسد؟




2. دو قبیله چادر نشین در یک جا و با هم چادر زده اند.افراد یک قبیله همه دروغگو هستند و همه چیز را وارونه می گویند و قبیله دیگر همه راستگو. جهادگردی به دو نفر از آنها بر خورد می کند و از آن که بلند قد است می پرسد: «تو از قبیله راستگویانی؟» بلند قد جوابی مثل «هوم» به او می دهد.جهادگرد چیزی از «هوم» سر در نمی آورد،ولی شخص دیگر که کوتاه قد است به کمک می آید و به جهانگرد می گوید:« ببخشید ، رفیق من دروغگوست، ولی به شما گفت بله.» جهانگرد متوجه می شود که انها از چه قبیله ای هستند و پس از تشکر به راه خود ادامه می دهد.

کی دروغگو و چه کسی راستگو بوده؟؟؟



3. مردی 7 جعبه بزرگ قند حبه از بازار می خرد.هر حبه باید دقیقا 10 گرم وزن داشته باشد.اما فروشنده به او تلفن می کند و می گوید حبه قندهای یکی از جعبه ها هر کدام 9 گرم است.این مرد چگونه می تواند تنها با یک بار وزن کردن این جعبه را پیدا کند؟




  

.... 




حالا جواب ها!!! : 


1. در واقع سه نفرند .پدربزرگ.پدر و نوه


2. مشخصه این دو نفر از دو قبیله مختلف بوده اند.وجواب نهایی قد بلند دروغگو کوتاه قد راست گو بوده است.  ( آخه اون قد بلنده که نمیتونه با راستی بگه که من راستگو ام و دروغگوی هم همونو بگه!!! پس جاها عوض میشه... )


3. جعبه ها را از 1 تا 7 شماره گذاری کرده و از هر جعبه به تعداد شماره آن حبه قند بر داشته 28 حبه را با هم با یک ترازو دقیق وزن می کنیم اختلاف این وزن از 28 شماره جعبه را مشخص می کند.( برای دقت بیشتر می توان تعداد حبه های بر داشته شده چند برابر مثلا 10 برابر نمود)



خب میدونم همتون جوابای درست رو دادید.... فعلا 

نظرات 1 + ارسال نظر
ووروجک شنبه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 02:54 ب.ظ

سلام یاسی
اون مسئله ی پدر بزرگ خیلی قشنگ بود.
به منم سر بزن.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد